Hyper Island. Mariokartbanan? Nejnej, skolan!

Första gången jag hörde namnet Hyper Island tyckte jag faktiskt att det lät ganska löjligt. En community för småkids som spelar Counter Strike kanske. Eller en Mariokartbana. När jag insåg vilket anseende och rykte skolan hade försvann de halvlustiga associationerna dock ganska snabbt, och problemet var ur världen. Eller?
Mariokart
När jag precis hade börjat här så hade jag en ovana att börja ursäkta mig såfort jag berättade var jag studerade. Jag vet att det låter jättelöjligt men det är faktiskt riktigt riktigt bra. Jag vet inte huruvida jag lyckades övertyga någon, men tillslut slutade jag. De får tycka lite vad de vill, tänkte jag.

Tills för ett par dagar sen. När jag berättade att jag pluggade på Hyper Island var det en vän som trodde att jag skämtade. Efter ett tag återvänder han (vi chattade) med "Haha, jag googlade det bara för att jag inte trodde på dig, och det finns ju något som heter så! Fast det ser jättekonstigt ut". Aj ajaaaj! Tillbaka på ruta ett. 

Ja, hemsidan stärker väl inte det positiva intrycket man får från skolan direkt. Men namnet är ett problem. Alla i klassen delar väl inte min åsikt – jag vet att Marcus tycker om det till exempel. Men jag vet inte. Förkortningar är alltid trendigt. Jag kanske skulle börja kalla det för HI helt enkelt. Om det inte var så att HI redan är upptaget av "Hjälpmedelsinstitutets webbplats som förklarar förskrivningsprocessen för ungdomar och unga vuxna med kognitiva funktionsnedsättningar". Attans!

Kommentarer
Postat av: Fred

Jag har samma problem och håller med dig. Jag ursäktar alltid namnet.

2008-11-18 @ 11:18:26
URL: http://fbergman.se
Postat av: Tomb

HIL~

2008-11-18 @ 16:56:52
URL: http://verklighetskrig.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0