Men JAG vill spela trummor!

Vi har arbetat med Experience Technology i en vecka nu. Morgonen började med gäspningar, kollektiva färdmedel och processuppföljning. Jag var inte speciellt peppad inför processuppföljningen, men det ändrades ganska snabbt. Ni vet, när man spelar i band, och efter ett tag förstår alla att de mycket hellre skulle vilja spela det där andra instrumentet som någon redan spelar. Det blev ungefär så. 

Den senaste veckan har varit ganska jobbig, och jag var inte alls nöjd med min roll i gruppen. Det visade sig att bara en i hela gruppen var nöjd med sin roll. En. Så det kan gå! Så idag möblerade vi om. Bytte instrument. Jag fick en liten trumma. När man har en liten trumma är man AD, tutor, och mjukvaruutvecklare. Vi tog lite fokus från produkten och la på processen. Jag ska inte göra det jag är bäst på, utan istället hjälpa de andra när de gör det. Sen gör jag massor med annat också, men det känns bra. 

Slutresultatet får bli lite som det blir känner jag – det som har betydelse nu är att vi lär oss något och är peppade på att göra det vi gör. Sen om slutresultatet blir helt fantastiskt och alldeles, alldeles underbart är det såklart en åh så fördelaktig bonus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0