Bara en vecka?

När jag tänker på vad som har hänt under veckan så känns det inte alls som att det bara har gått en vecka. Kanske har det gått två veckor. Det låter bättre. Ganska logiskt faktiskt. Fast samtidigt har tiden gått sådär snabbt. Som när man har kul. Det jämnar nog ut sig då.

Föreläsningarna fortsätter

Vem gillar inte att dansa? Jag älskade Paul Collins föreläsning. Även om han kanske inte var en så utpräglat bra talare som Magnus Lindqvist, så var det avslappnat, och han hade mycket att bjuda på. 
Jag var inte lika taggad inför Delhaize workshop, men det visade sig vara bättre än vad jag förväntade mig. Det var kul att se hur de tänkte, och även lärorikt för mig själv att få se mina och alla andras önskningar så konkret, och hur man kan jobba för att uppnå dem. Fint USB-minne också. Stort, men ändå litet. Sådär magiskt högteknologiskt.

Katarina Graffman hade en del fina insikter, men pratade lite för mycket om hur ungdomar är i dagens samhälle. Det kändes lite knasigt. Saker som man redan visste. Det mesta i alla fall. Bättre, i vissa fall, kändes det som. Fast alla är väl inte så unga, så det är förlåtet. Hon borde jobba lite på sin presentationsteknik i alla fall. Mycket text, dåligt fokus, inga rubriker på diagrammen; det var svårt att hänga med ibland. 

UGL Light - nu med annat sötningsmedel

Sen var det mini-UGL! Det var roligt, och alltid lika lärorikt. Trots allt. På något sätt. Efter statusmötet vi hade på torsdag så kom gruppen verkligen igång; vi kom in på helt rätt spår och alla blev pepp. Så det kändes lite konstigt att försöka hitta fel i gruppen på fredag. Du förstår nog. Men allt går tydligen, om man anstränger sig. Inte för att jag kan påstå att det var någon radikal feedback vi gav varandra. Men det är väl lite av poängen; det är precis det som det inte måste vara. Så det var skönt.

Peppen!

Jag har aldrig varit så pepp tidigare på att återvända till en utbildning. Efter en helg. Det här blir helt fantastiskt! Jobbajobbajobba. Arbetsmiljön är underbar. En ny vecka! YEAAAAAH!

Jag har haft lite problem med ryggen efter alla långa dagar framför datorn förra veckan. Konstigt nog. Jag har pratat med brodern, och har blivit rekommenderad att röra mig så mycket så möjligt, och sådär "mjukt". I min värld betyder det psykadeliskt, så om jag sitter och gör suspekta rörelser - eller går runt och gör det - så vet ni varför. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0